کد خبر 1656678
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۴
حوادث

متهم ردیف اول پرونده قتل مرد ثروتمند که به قصاص محکوم شده بود پس از نقض حکم در دیوان عالی کشور و محاکمه دوباره به اتهام قتل شبه عمد به پرداخت دیه محکوم شد.

به گزارش مشرق، اسفند سال ۹۹ جسد مرد جوانی در خانه‌اش پیدا شد و وقتی تیم جنایی به بررسی این جنایت پرداخت، در بازبینی دوربین‌های مداربسته خانه مقتول مشخص شد زنی جوان با در دست داشتن یک ظرف حلوای نذری به در خانه مقتول رفته و همزمان با باز شدن در، سه مرد به زور وارد خانه مقتول شده‌اند.

در ادامه کارآگاهان دریافتند مقتول با مردی به نام سعید اختلاف مالی داشته، بنابراین او را دستگیر کردند و وی اعتراف کرد می‌خواسته با گرفتن سفته از مقتول، ‌طلب ۲۴ میلیاردی‌اش را پس بگیرد اما در قتل نقشی نداشته است و برادرش به همراه چند نفر دیگر به خانه مقتول رفته بودند.

بدین ترتیب همدستان وی که سه مرد و یک زن بودند دستگیر شدند و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه، مادر مقتول به جایگاه رفت و برای متهمان درخواست قصاص و اشد مجازات کرد.

در ادامه رضا ۲۷ ساله برادر سعید که به عنوان متهم ردیف اول پرونده بود، گفت: برادرم چندین میلیارد پول به مرحوم داده بود و چون مدرکی نداشت‌، نمی‌توانست پولش را پس بگیرد. من قبول کردم با ورود به خانه او از وی سفته بگیرم. مقتول با دیدن ما مقاومت کرد، با شال دهان و دستهایش را بستم و دوستم کریم که پرستار یکی از بیمارستان‌ها بود به او یک آمپول تزریق کرد تا نتواند مقاومت کند و از او اثر انگشت بگیریم. اما پس از دقایقی متوجه شدم که او دیگر مقاومت نمی‌کند و مرده است.

پس از دفاع سایر متهمان، قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، رضا را به اتهام قتل عمد به قصاص و ۱۳ سال زندان و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کردند.

کریم متهم ردیف دوم نیز به ۲۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. سعید نیز به ۲۰ سال حبس به خاطر سرقت و معاونت در قتل محکوم شد. سایر متهمان نیز به حبس و تبعید و شلاق محکوم شدند. اما با اعتراض متهمان به حکم صادره، پرونده در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت و احکام را به خاطر نقص در تحقیقات تأیید نکردند و خواستار رسیدگی دوباره شدند. به این ترتیب متهمان بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران از خود دفاع کردند.

پس از پایان جلسه قضات دادگاه با تبدیل اتهام قتل عمد به قتل شبه‌عمد متهم ردیف اول و دوم پرونده را هرکدام به پرداخت نصف دیه مقتول محکوم کردند و سایر متهمان نیز که قبلاً با اتهام معاونت در قتل عمد روبه‌رو بودند از این اتهام تبرئه شدند. خانم وکیل نیز به جزای نقدی محکوم شد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    2 0
    عجب ! به خانم وکیل از طرف قوه قضائیه یه شاخ گل و لوح تقدیر هم بدید
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    1 0
    اینم چگونه قتل با کمک یک وکیل ودانستن کلک های قانونی مجرم از مجازات فرار می کند
  • محمد IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    متهم‌ردیف اول که به قصاص محکوم شده بود در دادگاه دوم از همه کمتر محکوم شد
  • رسول IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    باید تقدیر و تشکر کرد از قوه قضاییه با همچین حکمی
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    پیشنهادمی کنم که بخاطرمتهم شدن قاتل دررای قبلی وخدشه درحیثیت قاتل ،مقتول را به اعدام محکوم کنید تایکباردیگه الکی نمیره .طفلکی هاو وکیل محترم کلللییی اذیت شدن
  • BE ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    متاسفم برای قضات
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
      0 0
      شما مگه علم قضاوت داری؟
  • امین IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۶
    0 0
    خلاصه بنده خدا رو کشتن و صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس